26 marca 2020

Wspomnienia wielkanocne - nagranie audio dla uczniów.

Pisanie o tym, że obecna sytuacja, czyli zdalne nauczanie stawia nie tylko nauczycieli przed nowym wyzwaniem jest zbyt oczywiste. Ja również staram się podołać temu wyzwaniu. Nie jest to łatwe, pochłania masę czasu. 

Przygotowywanie nagrań dla uczniów spędza mi sen z powiek. Wraz z moją rodziną i przyjaciółmi przygotowałam nagranie audio do tekstu mojego autorstwa "Wspomnienia wielkanocne". Poniżej prosta instrukcja, jak przygotować takie nagranie audio.

Jeżeli chcecie nagrać audio z udziałem tylko jednej osoby nie ma nic prostszego. W każdym laptopie znajdziecie aplikacje Rejestrator głosu bardzo intuicyjny w obsłudze. Nagrane pliki zapisują się w folderze aplikacji.

Ja do przygotowania mojego nagrania potrzebowałam kilku głosów głównych bohaterów opowiadania. Ponieważ nie mogłam nagrać wszystkiego jednocześnie znajomi nagrali swoje kwestie i mi je przesłali. Do swojego audio chciałam dorzucić zdjęcia, dlatego skorzystałam z Windows Movie Maker, gdzie najpierw wrzucacie zdjęcia a następnie kolejne ścieżki dźwiękowe. Aplikacja ta daje możliwość skracania ścieżek, jak również ustawienia długości wyświetlania slajdu, co bardzo ułatwia "zgranie wszystkiego". Zdjęcie tytułowe przygotowałam oczywiście w niezastąpionej Canvie. Po przygotowaniu projektu istnieje kilka możliwości zapisania filmu - wysoka rozdzielczość, film na facebook'a itp.

Poniżej możecie obejrzeć, wysłuchać "Wspomnień wielkanocnych".

4 komentarze: